fbpx

Wettelijk

Leveringen & retouren

Leveringsvoorwaarden

Levering betekent de overdracht aan de consument van het fysieke bezit of de controle van de goederen. De bestelde producten worden geleverd in overeenstemming met de algemene voorwaarden en binnen de hierboven gespecificeerde periode.

Producten worden geleverd op het adres dat de koper heeft opgegeven op het bestelformulier, en de koper moet ervoor zorgen dat dit adres correct is. Elk pakket dat naar de verkoper wordt teruggestuurd vanwege een onjuist of onvolledig leveringsadres, zal op kosten van de koper opnieuw worden verzonden. De koper kan op zijn verzoek een factuur laten sturen naar het factuuradres en niet naar het leveringsadres, door de optie die hiervoor is voorzien op de bestelbon te valideren.

Als de koper afwezig is op de dag van levering, laat de bezorger een afleverbon achter in de brievenbus, zodat het pakket kan worden opgehaald op de aangegeven plaats en tijd.

Als op het moment van levering de originele verpakking beschadigd, gescheurd of open is, moet de koper de staat van de artikelen controleren. Als ze beschadigd zijn, moet de koper het pakket weigeren en een voorbehoud maken op de leveringsbon (pakket geweigerd wegens geopend of beschadigd).

De koper moet op de leveringsbon en in de vorm van handgeschreven voorbehouden, vergezeld van zijn/haar handtekening, elke anomalie met betrekking tot de levering aangeven (schade, ontbrekende producten in vergelijking met de leveringsbon, beschadigd pakket, gebroken producten, enz.)

Deze controle wordt geacht te zijn uitgevoerd zodra de koper, of een door de koper gemachtigde persoon, de leveringsbon heeft ondertekend.

De koper moet dan uiterlijk binnen twee werkdagen na ontvangst van het/de artikel(en) deze reserveringen per aangetekende brief aan de vervoerder bevestigen en een kopie van deze brief per fax of per gewone post sturen naar de verkoper op het adres dat vermeld staat in de wettelijke vermeldingen op de site.

Als de producten aan de verkoper moeten worden geretourneerd, moet binnen 14 dagen na levering een verzoek tot retournering worden ingediend bij de verkoper. Elke claim die buiten deze periode wordt ingediend, wordt niet geaccepteerd. Producten kunnen alleen worden geretourneerd in hun oorspronkelijke staat (verpakking, accessoires, instructies, enz.).

Fouten bij levering

De koper moet de verkoper op de dag van de levering, of ten laatste op de eerste werkdag na de levering, op de hoogte brengen van elke klacht wegens leveringsfout en/of niet-conformiteit van de producten in natura of in kwaliteit ten opzichte van de gegevens vermeld op de bestelbon. Elke klacht die na deze termijn wordt ingediend, wordt verworpen.

De vordering kan naar keuze van de koper worden ingesteld:

- per telefoon op +32 494 49 98 76 ;

- per e-mail naar het volgende adres: hello@ralfdogsbandana.be.

Elke klacht die niet wordt ingediend in overeenstemming met de hierboven uiteengezette regels en binnen de gestelde termijnen wordt niet in aanmerking genomen en ontslaat de verkoper van elke aansprakelijkheid ten opzichte van de koper.

Na ontvangst van de klacht zal de verkoper een omruilnummer toekennen voor het/de betreffende product(en) en dit per e-mail communiceren aan de koper. Een product kan alleen worden geruild als het ruilenummer is toegekend.

In geval van een leveringsfout of omruiling moet elk om te ruilen of terug te betalen product in zijn geheel en in zijn originele verpakking per aangetekende Colissimo teruggestuurd worden naar de verkoper op het volgende adres: bergensesteenweg 506, 1600 Sint pieters leeuw.

Retourzendingen zijn voor rekening van de verkoper.

Herroepingsrecht 

Toepassing van het herroepingsrecht

In overeenstemming met de bepalingen van de Franse consumentenwetgeving beschikt de koper over een termijn van 14 dagen vanaf de datum van levering van zijn/haar bestelling om elk artikel dat niet aan zijn/haar wensen voldoet terug te sturen en een omruiling of terugbetaling te vragen zonder boete, met uitzondering van de retourkosten, die voor rekening van de koper blijven.

Retourzendingen moeten in hun oorspronkelijke staat en compleet (verpakking, accessoires, instructies, enz.) worden gedaan, zodat ze opnieuw als nieuw kunnen worden verzonden, vergezeld van de aankoopfactuur.

Beschadigde, bevuilde of incomplete producten kunnen niet worden teruggenomen.

Het herroepingsrecht kan online worden uitgeoefend met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op deze website. In dat geval wordt onmiddellijk een ontvangstbevestiging op een duurzame drager naar de koper gestuurd. Elke andere manier van herroeping wordt geaccepteerd. Deze moet ondubbelzinnig zijn en de wens tot herroeping uitdrukken.

Als het herroepingsrecht wordt uitgeoefend binnen de bovengenoemde periode, worden de prijs van het/de gekochte product(en) en de leveringskosten terugbetaald.

De kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de koper.

De omruiling (afhankelijk van beschikbaarheid) of terugbetaling zal plaatsvinden binnen 1 week, en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst door de verkoper van de producten die door de koper zijn geretourneerd onder de hierboven beschreven voorwaarden.

Uitzonderingen 

Volgens artikel L221-28 van de consumentenwet kan het herroepingsrecht niet worden uitgeoefend voor overeenkomsten:
- voor de levering van goederen waarvan de prijs afhangt van schommelingen op de financiële markt waarop de handelaar geen invloed heeft en die zich tijdens de herroepingstermijn kunnen voordoen;

- de levering van goederen die zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

- de levering van goederen die snel bederven of bederven;
- de levering van goederen die na levering door de consument zijn ontzegeld en die om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunnen worden teruggezonden;
- de levering van goederen die na levering door hun aard onlosmakelijk met andere artikelen gemengd zijn;
- de levering van alcoholische dranken waarvan de levering meer dan dertig dagen wordt uitgesteld en waarvan de bij het sluiten van de overeenkomst overeengekomen waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de handelaar geen invloed heeft;
- onderhouds- of reparatiewerkzaamheden die met spoed bij de consument thuis moeten worden uitgevoerd en uitdrukkelijk door de consument zijn aangevraagd, binnen de grenzen van de reserveonderdelen en de werkzaamheden die strikt noodzakelijk zijn om op de noodsituatie te reageren;
- de levering van audio- of video-opnamen of computersoftware wanneer deze na levering door de consument zijn verzegeld;
- de levering van een krant, tijdschrift of magazine, met uitzondering van abonnementsovereenkomsten voor deze publicaties;
- de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, wanneer de uitvoering is begonnen nadat de consument zijn uitdrukkelijke voorafgaande toestemming heeft gegeven en uitdrukkelijk afstand heeft gedaan van zijn herroepingsrecht.

Levering 

Levering vindt pas plaats nadat de betaling is bevestigd door de bank van de verkoper.

Producten worden geleverd op het adres dat de klant heeft opgegeven op het online bestelformulier. Eventuele extra kosten die voortvloeien uit onvolledige of foutieve informatie die door de klant is verstrekt, zullen aan de klant worden gefactureerd. Om redenen van beschikbaarheid kan een bestelling het voorwerp uitmaken van meerdere opeenvolgende leveringen aan de klant.

Afhankelijk van de methode die de klant kiest, vindt de levering plaats binnen de volgende termijnen:

  • Indien op voorraad, levering binnen 1 tot 5 werkdagen
  • Als het artikel niet op voorraad is, levering binnen 1 tot 2 weken.

Levertijden worden alleen ter informatie gegeven. Er kan geen schadevergoeding worden geëist van de verkoper of de vervoerder in geval van laattijdige levering. Als de leveringstermijn langer is dan dertig dagen vanaf de datum van de bestelling, kan het verkoopcontract worden geannuleerd en de klant worden terugbetaald.

De bestelling controleren 

bij ontvangst van de producten controleert de klant of ontvanger of het geleverde product in goede staat is of dat de geleverde dienst conform is.

Als een of meer van de bestelde producten ontbreken of beschadigd zijn, moet de klant of ontvanger de nodige voorbehouden maken bij de vervoerder op het moment van levering en de verkoper onmiddellijk op de hoogte brengen.

Verificatie wordt geacht te hebben plaatsgevonden wanneer de klant of een door de klant gemachtigde persoon de bestelling zonder voorbehoud heeft ontvangen.

Elke reservering die niet volgens de hierboven beschreven regels en binnen de gestelde termijnen is gemaakt, wordt niet in aanmerking genomen en ontslaat de verkoper van elke aansprakelijkheid jegens de klant.

Om een hoogwaardige ervaring op mijn site te garanderen, gebruik ik cookies. Hou je van cookies?